Grovsopsrummet rules the waves...

... om någon fattar referensen.

För några dagar sedan hittade min mamma en möbel i grovsopsrummet.
Vårt grovsopsrum är väldigt bra - nu vet jag inte om alla grovsopsrum har det såhär men vårt har det i alla fall; ett extra litet rum där man ställer in saker som fortfarande kan användas (jag har hittat en massa LP-skivor där och tänkte ta hem någon om den hade något snyggt fodral och typ sätta upp på väggen, men det fanns bara Carola och typ Lasse-Stefanz wannabe från 70-talet). Så grejerna är ju relativt fräscha. :) Dessutom tror jag att vi delar med flera andra hus, för det ligger mitt emellan typ tre små huslängor så ja, det blir ju lite fler saker som slängs då).
Men det är hur som helst väldigt bra, och min mamma hittade en liten låd-sak där som hon frågade om jag ville ha, så vi gick dit och tittade och jag ba JAAA för den var i väldigt bra skick och dessutom i perfekt färg för mitt rum och min andra lilla hyll-sak (svart).
Bara att bära hem den, torka av den och börja använda. Så gott som ny!



Så där ser ni, grovsoprummet är som en liten hemlig trademarket där man aldrig ser de man förhandlar med. Och man förhandlar ju inte riktigt eftersom man bara tar saker man ser när man råkar vara där men i alla fall. Gå och titta i grovsoprummet nu, du kanske hittar något! Jag kan säga att jag går dit då och då...

//Grovsoprumsutnyttjaren_95.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0