Att rena en kristall



När man har köpt en bergskristall (a.k.a quartz crystal) så är det en bra idé att rena den. Ofta är det så att många personer har tagit på den och man vet inte vilka energier som kan ha samlats på den. Jag tycker att det är viktigt att rena stenar och speciellt kristaller. Det finns många sätt att göra detta och jag tänkte dela med mig av några sätt som jag vet. ^^ Here we go!

♦ Fyll en skål med vatten och lägg i salt (havssalt eller något sånt), rör runt saltet lite. Lägg i kristallen i vattnet och låt skålen stå på en stilla plats över natten. Dagen därpå är kristallen ren. :)

♦ Låt kristallen ligga i solsken...jag tänkte "i fyra dagar" men sen kom jag på att det är natt däremellan.. smart.. men ja, så säg en lång stund eller i flera dagar om det går. 

♦ Gräv ner kristallen i jord (helst utomhus såklart, men det är ju lite knas om man inte har trädgård, så då kan man ta en kruka med jord, kanske tillsammans med en omtyckt växt) och låt den ligga där helst i fyra dagar, men över natten borde också gå bra.

♦ Var som helst i naturen är bra för att rena en kristall, enligt mig. Ett vattendrag (rinnande vatten är mkt bra, jag skulle nog inte välja en sjö för rening om det inte fanns undervattensströmmar) t.ex en bäck är väldigt bra.

- - - - Jag brukade använda skålen med salt och vatten men nu har jag börjat gilla att gräva ner den i jord. :) Jag gräver ner den tillsammans med min friskade krukväxt. ^^

Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0